2016/11/12

AKADEMIA SZYCIA - Lekcja 1 - Maskotka dla Twojego dziecka

Pragnę Was powitać na pierwszej lekcji AKADEMII SZYCIA, którą mam przyjemność dla Was poprowadzić jak wspomniałam we wpisie z dnia 29.10.br ( w woli przypomnienia zasad zabawy odsyłam Was do jego przeczytania ).

Dziś rozpoczynamy naszą przygodę od uszycia prostej maskotki dla dziecka - niedługo Mikołajki, Święta Bożego Narodzenia prezent wymarzony.





Rozpoczynamy od wybierania materiału na maskotkę:

Ja polecam bawełnę 100% 

informacja dla początkujących: na początek wybierajcie materiały bawełniane, które nie sprawią Wam na tym etapie większych problemów z szyciem.

Na maskotkę wybrałam dla Was misia 
szablon możecie dowolnie powiększać, pomniejszać
 mój miś ma wymiar 20cm. 


Po przygotowaniu szablonu należy przenieść go na materiał czyli po prostu go odrysować
informacja dla początkujących: szablon należy przyłożyć do materiału i odrysować za pomocą ołówka, kredy, pisaka do tkanin czym Ci będzie wygodniej pamiętaj, że niektóre mogą być trwałe i brudzić tkaninę dlatego zrób próbę przed rozpoczęciem na kawałku nie potrzebnej tkaniny.


Szablon misia odrysuj na lewej stronie złożonej tkaniny.
Musimy mieć dwa kawałki tkaniny połączone prawą stroną do prawej i rysujemy szablon misia na lewej jednej stronie tkaniny.


Następnie spinamy całość szpilkamy czyli odrysowany wzór misia na tkaninie i zszywamy na maszynie ściegiem podstawowym - inaczej zwanym ściegiem prostym lub stębnówką. Jest to ścieg uniwersalny i możemy go wykorzystać praktycznie do wszystkiego. 



Pamiętajmy o wszystkich zaokrągleniach, które posiada miś musimy ładnie je wyprowadzić przy maszynie prowadząc ścieg po narysowanych liniach.



po szyciu pozostaje wyciąć naszego misia pozostawiając niewielki zapas ok. 0,5cm 

wywijamy Naszą maskotkę na prawą stronę i prasujemy tym samym pozbywamy się zagnieceń.


wypełniamy dokładnie naszą maskotkę wypełniaczem (może być dowolnie wykorzystany przez Was materiał do wypełnienia).


Naszą maskotkę pozostaje ładnie wykończyć czyli otwór przez który wypełnialiśmy maskotkę zaszywamy ręcznie ściegiem krytym.



Ostatnim elementem naszej pracy jest inwencja własna czyli co Wam w duszy gra postarajcie się same/sami wykończyć Wasze maskotki nadać im własnego charakteru może haftowane noski oczka, wyszywane serduszka macie czas 3 tygodnie na wykonanie Waszych Misi czekam z niecierpliwością to co czas START !

Pamiętajcie o zasadach 4 zdjęcia z każdego etapu Waszej pracy i osobny wpis na Waszym blogu, że uczycie się z Nami czekamy na Was. :)





19 comments:

  1. Super! Wygląda super prosto ale te pozory czasem mylą;-)

    ReplyDelete
  2. Ale super kursik - idealny jak dla mnie...chyba się skuszę:)

    ReplyDelete
  3. Pamiętam, że szyłam sobie sama takiego na jakichś zajęciach plastycznych w podstawówce :)Niestety nie wyszedł mi wtedy taki śliczny ;p
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  4. Świetny jasny kursik i piekny miś. :) Ja ma dwie lewe rączki do szycia, ale z przyjemnością
    podziwiam Twoje prace :)

    ReplyDelete
  5. Świetny kursik, chyba takiego misiaka uszyję ;-)

    ReplyDelete
  6. piękny wygląda prosto, ale nie wiadomo jak w szyciu

    ReplyDelete
  7. Może spróbuje, bo wciąż obiecuje sobie więcej szyć. A misio taki słodziak :)

    ReplyDelete
  8. Słodki misiek, postaram się uszyć :)

    ReplyDelete
  9. zachecam wszystkich i czekam niecierpliwie na Wasze misie :)

    ReplyDelete
  10. O jaaaa... jakie fajne misie dziewczyny uszyły!!!! Super! 👍

    ReplyDelete
  11. Z przyjemnoscia przylaczam sie do zabawy :) Piekne misie dziewczyny uszyly :)) Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  12. Ślicznoty! Dzięki za podpowiedź, własnie poszukiwałam czegoś oryginalnego diy dla mojej chrześnicy w retro stylu zabawek i lalek szmacianych :)

    ReplyDelete
  13. Ciekawy artykuł. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  14. Skąd ma na pobrać szablon misia do odrysowania? Sama nie mam zdolności y narysować

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...