2017/06/09

TUTORIAL - Regał z drewnianych skrzynek

Witam wszystkich bardzo serdecznie. 

Jakiś czas temu zrobiliśmy z mężem sypialnie z prawdziwego zdarzenia. Taką naszą... pomalowaliśmy ściany, pomalowaliśmy meble. Brakowało nam tylko łóżka, a to dość ważny element w sypialni. Mój ukochany mąż wymarzył sobie łóżko z palet, jednak brak czasu i sił spowodowały zaniechanie tego pomysłu. Łóżko zostało zamówione, ale wciąż w głowie u mojego męża tkwiła myśl żeby wykonać do naszej sypialni coś z drewnianych skrzynek lub palet. Jeśli chodzi o dekoracje wnętrz nadal modne jest używanie drewnianych skrzyń, a nie dało się ukryć, że potrzebujemy regału na książki więc decyzja podjęta - zrobię regał z drewnianych skrzynek. Efekt końcowy wygląda tak... 




A teraz opowiem całą historię przemiany brzydkiego kaczątka w pięknego łabędzia.

Do wykonania potrzebne nam są:
  • drewniane skrzynki,
  • papier ścierny o gradiencie 60 i 120, 
  • impregnat koloryzujący do drewna, 
  • pędzel, 
  • wkrętarkę z wkrętami. 

Drewniane skrzynki sztuk 4 kupiłam na Allegro koszt był stosunkowo niski. Nie spodziewałam się, że będą one w takim stanie - nie heblowane, krzywe i popękane drewno. Zaznaczę że szukałam nieużywanych skrzynek. No nic trzeba było zagryźć zęby i działać. Na początku skrzynki wyszlifowałam papierem ściernym o gradiencie 60, a następnie o gradiencie 120. 




Po oczyszczeniu z resztek pyłu wzięłam się za malowanie. Do tego użyłam impregnatu koloryzującego do drewna.




Po wyschnięciu mogłam ustawić skrzynki w sypialni i poprzykręcać wkrętami.





Po wkręceniu ostatniej śrubki regał w końcu stanął w sypialni.

Tak się prezentuje...








Nie powiem że było lekko, ale można ominąć szlifowanie co było najbardziej uciążliwe i kupić trochę droższe skrzynki, ale już ładnie wyczyszczone i gotowe do malowania. W każdym razie efekt jest super i polecam wszystkim.

Dzięki takiemu regałowi można urozmaicić pokój. 

Pozdrawiam wszystkich gorąco.



10 comments:

  1. Bardzo mi się podobają takie regały. Super wyszło :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Są bardzo praktyczne, można je dopasowywać i zmieniać kiedy tylko się chce :)

      Delete
  2. Świetnie wygląda. Też się do tego przymierzam,ale wizja szlifowania jest mało sympatyczna. Miłego weekendu :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakt szlifowanie jest dość ciężkie ale można zamówić skrzynki już wyszlifowane, tylko je pomalować i skręcić :) Dziękuję

      Delete
  3. Uwielbiam takie pomysły! Świetnie to wygląda i praktyczne jest :D

    ReplyDelete
  4. Dokładnie! Super są tego typu pomysły, jak i rozwiązania do zastosowania, aby te pomysły zrealizować :D I proste to jest, i efekty fajne, jak i też zmusza to do działania, a nie tylko do siedzenia przed telewizorem z piwem i pilotem w ręku. Ja osobiście pewnego rodzaju regały przejezdne próbowałem zmajstrować, ale nie wyszło. Choć co frajdy przy tym miałem, to moje :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...