2016/05/17

TUTORIAL - Kartka w stylu iris folding

Cześć!


Czy słyszeliście o stylu iris folding? Jeśli nie, to postaram się Wam dziś go przybliżyć. A jeśli już wiecie "z czym to się je" to zapraszam na małe przypomnienie;-) 
Zatem dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak w kilku krokach zrobić prostą kartkę właśnie w stylu iris folding. Moja będzię dla mamy;-) Zatem do dzieła!






Potrzebne nam będą:



Zanim przystąpię do opisywania kolejnych kroków parę słów tytułem wstępu. Technika iris folding to nic innego jak kreatywne wykorzystanie ścinków papierów w tworzeniu kartek. Pojedyncze paski papieru układa się kolejno z małym przesunięciem zgodnie ze wskazówkami zegara tworząc wzór przesłony aparatu fotograficznego. Wygląda to skomplikowanie ale w rzeczywistości jest wyjątkowo proste a jednocześnie bardzo efektowne. Najlepiej zestawiać ze sobą kilka kolorów papieru, wtedy efekt będzie ciekawszy.
Na sieci można znaleźć schematy do układania pasków papieru ale ja z nich nie korzystam. Uwierzcie mi to nie jest takie trudne...
A więc zaczynamy...
...od przygotowania głównego motywu, który będziemy dekorować. Wycinamy wykrojnikiem wzór, u mnie jest to serce. Dodatkowo wytłoczyłam wzór zygzaków na moim papierze.



Składamy paski papieru na pół wzdłuż dłuższej krawędzi. Wykorzystałam 3 wzory w podobnej kolorystyce.


Odwracamy kartkę z motywem i zaczynamy układać paski papieru, kolejno po jednym pasku z każdego wzoru. Tak wygląda ułożenie pasków w pierwszej iteracji.


A tak już po kolejnej...


Od przodu kartka po dwóch iteracjach wygląda następująco.


Układamy i przyklejamy paski aż do samego końca czyli całkowitym przykryciu wzoru.


A to pierwszy rzut oka na uzyskany efekt...


Przycinamy nożyczkami wystające końce pasków papieru.


Przygotowujemy bazę kartki.


Kartkę z motywem obklejamy kostami dystansowymi oraz kawałkiem taśmy dwustronnie klejącej.


Przyklejamy główny motyw do bazy kartki. I kartka prawie gotowa.


Ponieważ to kartka dla mamy, to dodałam napis z literek.


Tak prezentuję się gotowa kartka wykonana techniką iris folding.


Prawda, że to całkiem ciekawy efekt, który można uzyskać niskim kosztem.







 I jak? Prawda że proste? Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój tutorial. Jeśli tak będzie dajcie znać w komentarzu. 
Jeśli pokusicie się o zrobienie podobnej kartki to wpiszcie link poniżej, z chęcią Was odwiedzę. 
Zbliżający się Dziń Matki to dobry pretekst, żeby wykonać podobną kartkę i potrenować technikę iris folding;-)

Na koniec małe przypomnienie, że wszystkie niezbędne produkty i nie tylko, możecie zakupić u naszego sponsora, Creative Hobby.

Tymczasem pozdrawiam i zachęcam do zaglądania na bloga D.I.Y czyli zrób to sam oraz jeśli nie mieliście jeszcze okazji również do mnie (ProjectGallias).






|| FACEBOOK ||  INSTAGRAM ||  PINTEREST ||



12 comments:

  1. Przepiękna karteczka : ) pozdrawiam cieplutko

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Prawda, że ciekawie wygląda? I wcale nie takie trudne;-)

      Delete
  3. Przyznaje, ze nazwa techniki troche "straszy" prpfesjonalnoscia, a tu bardzo mile zaskoczenie ;) Pomysl bardzo mi sie podoba, a Dzien Mamy tuz tuz... Dzieki za inspiracje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super, że Cie zainspirowałam! Pochwal się swoją kartką w stylu Iris folding pod tym postem, chętnie zobaczę co zrobiłaś!

      Delete
    2. Dziękuję ;) Zapraszam, więc na moje proste karteczki na http://mojezyciepasjauslane.blogspot.com/2016/05/276-dzien-mamy.html
      Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za inspirację ;)

      Delete
  4. Śliczna kartka :) Też lubimy scrapbooking :) Pozdrawiamy i zapraszamy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! Podziel się z nami swoją wersja kartki w stylu iris folding! Z chęcią zobaczę jak sobie poradzisz;-) Pozdrawiam!

      Delete
  5. piękne! muszę zapamiętać i też coś w tym stylu zrobić :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...